1. Sınıf zümresi olarak amacımız;
Atatürk’ün çizdiği çağdaş ve aydınlık yolda ilerleyen bireyler yetiştirmektir. Çocuk, geleceğimizin güvencesidir. Etik değerleri önemseyen, duyarlı, soran, sorgulayan öz güvenli, yaratıcı, mutlu, bulunduğu yaş grubuna uygun bilgi ve becerileri kazanarak bir üst öğrenim dönemine en iyi şekilde hazırlanan bireyler yetiştirmekteyiz.
İlkemiz: “Kazanılan her bilgi, bir sonraki bilginin temelidir.” Çeşitli projelerle, yaptığımız etkinliklerle ilkemiz doğrultusunda çalışmaktayız. Onları, hazır bilgi vermek yerine araştırmaya, bilgiye kendi çabalarıyla ulaşmaya yönlendiriyoruz. Böylece öğrenim sürecine aktif katılımlarını sağlamaktayız.
2. Sınıf zümresi olarak amacımız;
öğrencilerimizi okumayı seven, okuma alışkanlığı kazanmış, dilimizi kurallarına göre kullanabilen, okuduğunu anlayan, anladıklarını düzgün cümlelerle anlatabilen, yazı diline çevirebilen bireyler olarak yetiştirmektir. Zorluklar karşısında yılgınlığa düşmeden karşılaştığı problemlere çözüm yolları geliştirebilen, öğrendiklerini günlük hayatla ilişkilendirebilen ve günlük hayatta kullanabilen, ders etkinliklerinden zevk alarak katılan öğrenciler yetiştirmek amacındayız.
Biz eğitime öğretimden daha çok önem veren, iyi ahlakla donatılmış, dürüst, ülkesine devletine bağlı, milli ve insani değerlere önem veren, ülkesini milletini seven, Atatürk ilkelerine bağlı, iyi eğitilmiş ve çağdaş bilgilerle donatılmış öğrenciler yetiştirip topluma kazandırmayı hedefliyoruz.
Batı Koleji olarak bu hedeflere ulaşabilmenin ancak sevgi dilini kullanarak erişilebileceğini bilerek ders içi ve ders dışı bütün etkinliklerimizde sevgi dilini kullanıyor, değerler eğitimine önem veriyoruz. Toplum değerlerinin önemini kavramış, sevgi dilini kullanabilen öğrencilerin mutlu olacağına, mutlu olan öğrencilerin de başarılı olacağına inanıyoruz.
Öğrendiklerimizin kalıcı olabilmesi için çeşitli etkinliklerle bilgileri pekiştiriyoruz. Sınıf içi etkinlikler, geziler, deneyler ve proje çalışmaları ile derslerde kullanılacak materyalleri kendimiz yaparak kalıcı öğrenmeyi gerçekleştirmeye çalışıyoruz.
Bütün derslerin önemli olduğuna inanıp branş öğretmenleri ile birlikte sık sık görüşüp, bilgi alış verişinde bulunuyor, öğrencilerinizin çok yönlü gelişmesine çalışıyoruz.
Kazanımlarımız
- Milli ve ahlaki değerlerine önem veren,
- Dilini iyi bilen, iyi kullanan,
- Matematiksel zekâyı geliştirerek düşünen, planlayan, çözüm yolları arayan,
- Öğrendiklerini günlük hayatla ilişkilendirebilen, günlük hayatta kullanan,
- Atatürk İlkelerine bağlı, vatanını milletini seven bireyler yetiştirmek, olacaktır.
3. Sınıf zümresi olarak amacımız;
Öğrenme ortamı oluşturulurken öğrencilerin ilgilerini canlı tutma esas alınır. Okulumuzda her düzeyde üniteler planlanırken öğrenme ortamı uluslararası öneme sahip kavram, tutum ve becerilerin etrafında şekillenir. Derslerimizin amacı ise ; gerçek durum ve verilerle öğrencileri sorgulamaya davet etmek, öğrencinin düşünüp uğraştığı, sezgilerini kullandığı ve bilgisini gerçek yaşama uyarlamasını sağlayıcı nitelikte bireyler olmasını sağlamak, ikili ya da grupça çalışabilme becerisini artırmaktır.
Bu bağlamda öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları temele alınır, bireysel farklılıklar ön planda tutulur. Öğretmen rehber rolündedir. Hedefler ve etkinlikler öğretmen ve öğrenci işbirliği ile planlanır. Öğrenciler kendi sorularını oluşturarak, kendi sorgulamalarını tasarlar ve bunu desteklemek üzere çeşitli yolları değerlendirerek kendi cevaplarını bulmalarına yardımcı olacak araştırmayı, deneyleri, gözlemleri ve çözümlemeleri yürütmeye, önemli konuları araştırıp incelemeye davet edilirler. Başlangıç noktası, öğrencilerin hali hazırda anladıkları, bildikleridir. Hedef ise, öğrencilerin, bilinenler ile yeni konu hakkında sorgulama yoluyla elde edilen yeni bilgi ve tecrübe arasında bağlantılar kurarak etkin biçimde anlam oluşturmalarıdır. Bu nedenle asıl hedefimiz tam öğrenmeyi sağlamaktır.
Batı Koleji olarak öğrencilerimizin etkili öğrenme deneyimleri kazanmalarını, küresel hazır bulunuşluğa sahip olmalarını, bilgiyi transfer ederek problem çözme becerilerini geliştirmelerini, doğru ifadeler ve terminolojiyi kullanarak analiz ve yorum yapmalarını, düşüncelerini doğru ve tam ifade edebilmelerini, iletişimde başarılı olmalarını, bilgili ve katılımcı bir vatandaş olmalarını sağlamak amacıyla anaokulundan itibaren her öğrencimizin kazanımlarını izleyerek zenginleştirmek ve bu yolla bağımlı değil, bağımsız öğrenebilen, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bireyler olmalarını sağlamak önceliğimizdir.
Derslerimiz yeni müfredata uygun olarak işlenmektedir. Derste yakından uzağa, açıklık, düzeye uygunluk, somuttan soyuta, yaşama yakınlık, transfer, etkin katılım, bütünlük, sosyallik, ekonomiklik, tümdengelim, bilinenden bilinmeyene, güncellik gibi öğretim ilkeleri kullanılmaktadır. Öğretim stratejisi olarak sunuş, buluş ve araştırma yoluyla öğrenme benimsenmektedir. Öğrencilerimizin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarının gelişimi hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda da ders içerisinde anlatım, örnek olay, gösterip yaptırma, problem çözme, proje, bireysel çalışma, tartışma, beyin fırtınası, görüş geliştirme, altı şapkalı düşünme, gösterim, soru-cevap, rol oynama, drama, benzetim, istasyon, deney, eğitsel oyun, kavram ve hikâye haritaları gibi pek çok öğretim yöntem ve tekniğine yer verilmektedir. Bunların yanı sıra dersimizde öğrenen merkezli yaklaşım sergilenir.
Ders içi kazanımlarımız; Türkçe dersi için ana dilimizi doğru ve etkin kullanma, sağlıklı iletişim kurma, kitap okuma,Türk edebiyatının tarihi gelişimini seçkin eserler aracılığıyla kavrama, Türk ve dünya edebiyatının önemli eserlerini eleştirel bir gözle inceleme, yapıcı-yaratıcı ve özgün düşünceler üretebilme, yazım ve noktalama kurallarına özen gösterme, sistemli düşünme, kendini yazarak, konuşarak doğru bir biçimde ifade edebilmedir.
Matematik dersi için öğrencilerimizin matematiğin kültürel, sosyal ve teknolojik gelişmelere katkısını fark etmelerini sağlayan yaklaşım, öğrencilerimizin matematiğe karşı olumlu tutum geliştirmelerini hedefleyen uygulamalar, problemin farklı çözüm yollarının sorgulanmasına yönelik aktiviteler sözel ifade ile sayısal düşünme becerisini bir arada kullanmayı kazandıran özgün çalışmalar, sebep-sonuç ilişkisini yorumlayabilmeyi sağlayan müfredat, günlük hayattan örnekler ile zenginleştirilmiş ders içeriğidir.
Fen Bilgisi dersi için bilimsel süreçleri ve teknolojik çözümleri sorgulayabilmeyi, araştırma sonuçlarını yorumlayabilmeyi, fizik, kimya, biyoloji bilimleri arasındaki ilişkiyi anlayabilmeyi,bu ilişkiyi güncel yaşam ile bağdaştırabilmeyi, hedefleyen uygulamalar, etkin laboratuvar çalışmaları, ezberden uzak, yaparak-yaşayarak bilimsel düşünceyi hayatın her alanına taşıyan programlar, bireysel ve grup olarak yürütülen projelerle ulusal ve uluslararası yarışmalara katılımdır.
Hayat Bilgisi dersi için eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma, iletişim, problem çözme, bilgi teknolojilerini kullanma, girişimcilik, karar verme, kaynakları etkili kullanma, güvenlik ve korunmayı sağlama, öz yönetim, bilimin temel kavramlarını tanımadır.
Okulumuzda sınıf içi ve sınıf dışı birçok etkinliğe yer verilmektedir.Öğrencilerin katılımıyla her yıl Bilim Şenliği gerçekleştirilmektedir. Her ay bir değer öğretmenler ve öğrenciler eşliğinde çeşitli etkinliklerle işlenmektedir. Yine yıl içerisinde Eko Tim öğrencileri seçilerek çevreyle ilgili projeler geliştirilerek uygulamalar yapılmaktadır. Yaş gruplarına göre MEB tarafından düzenlenen çocuk oyunlarına öğrencilerimizin katılımı sağlanmaktadır. Okulumuzda belirli gün ve haftalar ailelerin katılımıyla ve gösterilerle kutlanılmaktadır. Her yıl okulumuzun organize ettiği okullar arası origami yarışması düzenlenmektedir.
4. Sınıf zümresi olarak amacımız;
İlköğretim, örgün eğitim basamaklarının ilk basamağını oluşturmaktadır. Öğrencilerin bilgilerinin yeni yeni yapılanmaya başladığı, temellendirildiği bir basamak oluşuyla önemini korumaktadır.
Ülkemizin geleceğini yetiştirdiğimizin farkında olarak; akademik yönü güçlü, kendine güveni tam, etkili iletişim kurabilen, sorun çözme becerisi gelişmiş, çok yönlü düşünebilen, bilgiyi sorgulayan, bilimsel çalışmaları takip eden ve gelişimi için çaba gösteren, ülkesini seven ve hep daha ileriye götürmeyi düşleyen bireyler yetiştirmek bizlerin en birincil hedefidir.
Bu yıl 4. sınıf zümresi olarak; Türkçe, Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, İnsan Hakları ve Trafik derslerinde MEB tarafından belirlenmiş olan hedeflere, sınıflarımızdaki tüm öğrencileri ulaştırmak gayesini taşıyoruz. Bizler pedagojik ve programsal olarak dünyadaki gelişmeleri yakından izlemekteyiz. Her bir öğrencinin biricik ve çok özel yeteneklere sahip olduğunun farkındayız. Her öğrencinin farklı öğretim yöntem ve teknikleri kullanıldığında tam öğrenmeyi gerçekleştirebileceği inancına sahibiz. Peki bu yöntem ve teknikler nelerdir? Anlatım, tartışma, örnek olay, gösterip-yaptırma, problem çözme, bireysel çalışma, beyin fırtınası, gösteri, soru-cevap, drama- benzetim, mikro öğretim vb.
Dersler bazında hedeflerimizi detaylandırırsak; Türkçe dersi için Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanan, kendini ifade eden, iletişim kuran, işbirliği yapan, girişimci ve sorun çözen, bilimsel düşünen, anlayan, araştıran, inceleyen, eleştiren, sorgulayan, yorumlayan, haklarını ve sorumluluklarını bilen, çevresiyle uyumlu, şartlandırmaya karşı duyarlı, okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, bilgi teknolojilerini kullanan, üreten ve geleceğine yön veren bireyler yetiştirmek istiyoruz.
Matematik dersi için; matematiksel kavramları ve sistemleri anlayabilecek, bunlar arasında ilişkiler kurabilecek, bu kavram ve sistemleri günlük hayatta ve diğer öğrenme alanlarında kullanabileceklerdir. Matematikte veya diğer alanlarda ileri bir eğitim alabilmek için gerekli matematiksel bilgi ve becerileri kazanabilecektir. Mantıksal tümevarım ve tümdengelimle ilgili çıkarımlar yapabilecek, problemleri çözme süreci içinde kendi düşünce ve akıl yürütmelerini ifade edebileceklerdir. Bu düşüncelerini mantıklı bir şekilde açıklamak ve paylaşmak için matematiksel terminoloji ve dili doğru kullanabilecektir. Tahmin etme ve zihinden işlem yapma becerilerini etkin kullanabilecek,problem çözme stratejileri geliştirebilecek ve bunları günlük hayattaki problemlerin çözümünde de kullanabileceklerdir.
Fen Bilimleri dersi için; bireysel farklılıkları ne olursa olsun bütün öğrencilerin fen ve teknoloji okuryazarı olarak yetişmesidir. Fen ve teknoloji okuryazarlığı, genel bir tanım olarak; bireylerin araştırma-sorgulama,eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri geliştirmeleri, yaşam boyuöğrenen bireyler olmaları, çevreleri ve dünya hakkındaki merak duygusunu sürdürmeleri içingerekli olan fenle ilgili beceri, tutum, değer, anlayış ve bilgilerin bir bileşimidir.
Sosyal bilgiler dersi için; 21. yüzyılın çağdaş, Atatürk ilkeleri ve inkılâplarını benimsemiş, Türk tarihini ve kültürünü kavramış, temel demokratik değerlerle donanmış ve insan haklarına saygılı, yaşadığı çevreye duyarlı, bilgiyi deneyimlerine göre yorumlayıp sosyal ve kültürel bağlam içinde oluşturan, kullanan ve düzenleyen (eleştirel düşünen, yaratıcı, doğru karar veren), sosyal katılım becerileri gelişmiş, sosyal bilimcilerin bilimsel bilgiyi üretirken kullandıkları yöntemleri kazanmış etkin, üretken, haklarını ve sorumluluklarını bilen, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını yetiştirmektir.
Tüm bu derslerin taşıdığı vizyon çatısı altında Batı Koleji 4. sınıf zümresi olarak öğrencilerimize, bilgiye kendilerinin ulaşabileceği ortamların hazırlanması için etkin birer rehber konumunda olacağız. Öğrencilerimizin sadece akademik yönleri değil sosyal yönlerinin de doyuma ulaşması için okul dışı geziler ve etkinliklerle tüm bir öğretim yılının en verimli şekilde değerlendirilmesi için elimizden geleni yapacağız. Çünkü bizler zamanın çok kıymetli olduğunun farkındayız.
İngilizce Zümresi
Okulumuzda İngilizce programı dünya çapında onay gören eğitim programları ile birlikte Türk Milli Eğitim programına ve işlenilen konulara uygun olarak düzenlenmiştir. Ayrıca öğrencilerimizi ana sınıfından itibaren birçok dünya ülkesi tarafından kabul gören Cambridge sınavlarına hazırlayarak 4.sınıftan itibaren bu sınavlara girmeleri sağlanmaktadır.
Bu hazırlık çerçevesinde dört temel becerinin (okuma yazma konuşma ve dinleme) birbirini destekleyecek şeklide geliştirilmesi ön plandadır. Öğrencilerimizin, kitaplarımız kapsamında öğrenilen konuları, yapıları günlük hayatlarında kullanabilmeleri için farklı türlerden seçilen örneklerle çalışılır. Yapılan tüm çalışmalarla, öğrencilerimizin İngilizceyi severek öğrenmesi, dil becerilerini geliştirirken küçük yaşlardan itibaren kendi öğrenimlerinin sorumluluğunu alabilmeleri ve üst düzey düşünme becerilerinin geliştirilmesi ön plana alınır.
Amacımız öğrencilerimize öğrenmenin yalnızca okulla sınırlı kalmadığını bunun yaşam boyu devam edecek olan bir süreç olduğunu aşılamaktır.
Kadromuz bünyesinde yer alan Native Speaker (Anadili konuşan kişi) konuşma öğretmenimiz ana ders öğretmenleriyle işlenen konularla aynı doğrultuda ders işlemektedir. Duyarak öğrenmenin öğrencilerimizin tam öğrenmesine olan katkısından yararlanmaktayız. Öğrencilerimiz böylece yabancı dile doğrudan maruz bırakılmaktadırlar.
Öğrendiklerini pekiştirmeleri, bunları günlük hayatlarında olabildiğince yoğun kullanmalarını sağlamak amacıyla ev ödevleri verilmektedir. İngilizce dersi ödevleri her hafta sonu için düzenli olarak verilmektedir. Çalışma kâğıtlarının ve okumaların yanında internet üzerinden kullandığımız çalışma programından da ödevlendirme yapılmaktadır. Bu ödevlerin hazırlık aşamasında öğrencilerimizin bugüne kadar tüm öğrendiklerini sadece yazılı olarak değil, tam öğrenmenin gerçekleşmesi amacıyla günlük hayatlarında da kullanmaları amaçlanmaktadır.
Her bir öğrencinin kendine ait ayrı bir dünyası olduğu felsefesiyle yaklaştığımız öğrenme sürecini, bu bireysel farklılıklara en fazla hitap edecek şekilde düzenlemeye çalışmaktayız. Ders içi etkinliklerimiz sınıf kitaplarımızın yanında çalışma kâğıtları, oyun, şarkı, yarışma, proje, el işi çalışmaları, drama, internet üzerinden kullanılan öğrenim programları olarak çeşitlilik göstermektedir.
Ayrıca derslerimiz kapsamında dünya kültürünü tanıtmaya çalışırken öğrencilerimize öncelikli olarak insani değerleri aşılamaya çalışmaktayız. Farklı kültürlerden örneklerle kendi değerlerimiz ve aynı zamanda da evrensel değerlere sahip çıkmanın önemini vurgulamaktayız. Bu doğrultuda öğrencilerimizin
1. İngilizceyi sevmeleri,
2. Okulda öğrendiklerini günlük hayatta kullanabilmeleri,
3. İngilizceyi duyarak öğrenmeleri,
4. İngilizce dört temel beceriyi (okuma, yazma, dinleme, konuşma) aktif olarak kullanabilmeleri,
5. Kendi değerlerimize önem vererek diğer kültürleri de öğrenmeleri,
6. Karşılaştıkları sorulara olabilecek birkaç cevabı verebilmeleri,
7. İngilizcenin dünya çapında geçerli bir dil ve ne kadar önemli olduğunu fark etmeleri,
8. Telaffuzlarını kendi seviyelerine uygun olarak geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
SOSYAL ETKİNLİKLER
1. Ders içi etkinlikler (oyun, drama, şarkı, yarışma, proje, performans, çalışma kâğıtları, el işi çalışmaları, pano çalışmaları.)
2. Ders dışı etkinlikler (tiyatro)
3. Kendi hazırladığımız etkinlikler (yılsonu gösterileri, sınıf geceleri, belirli gün ve haftalarla ilgili programlar)
Batı Koleji’nde İngilizce öğrenmek bir ayrıcalıktır.
Almanca Zümresi
Çağımızda geçtiğimiz her gün küçülen dünyada büyüyen bir değer olan ,Türkiye’nin geleceği olan çocuklarımızın çok yönlü düşünebilmelerine yardımcı olabilmek ,yeteneklerini ortaya çıkarabilmek, iş bulma olanaklarını çoğaltmak, farklı kültürleri tanımalarına olanak sağlamak amacıyla okulumuzda ikinci bir yabancı dil eğitimi gerekli görülmüştür.
Bir dili öğrenirken dilin tüm spesifik alanlarında (konuşma, yazma, okuma…) beceri ve bilgi kazanımının gerekliliğine önem verilen Batı Koleji’nde , bu alanların her biri hem birbiriyle entegre hem de kendi içerisinde ayrı öğretim yöntemleri de kullanılarak öğrencilerin Almanca dilini özümsemesi sağlanır.
Öğrencilerimizin ikinci yabancı dil olarak seçtikleri Almanca’yı öğrenmeleri ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları amaçlanmaktadır. Bu amaca ulaşmak için araştırma, inceleme, yorumlama ve uygulama çalışmaları yapılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin seviyelerine uygun film ve ders videoları, broşür, afiş, resim, şarkılar, oyunlar, skeçler, diyaloglar, okuma kitapları, projeler ve bu gibi etkinliklerle doğal ortam yaratılarak yeni sözcükler öğrenmeleri ve öğrendiklerini pekiştirmeleri sağlanmaktadır. Proje, şarkı, oyun ve istasyon Almanca dersinin değişmez unsurlarındandır.
Tüm kademelerde eğitim sürecimiz en son teknolojik ürünlerle desteklenir. Derslerimiz, öğrencilerimizin kendini rahatlıkla ifade edebildiği, hata yapmanın doğruya ulaşma yolunda atılan bir adım olduğu bilinciyle, zihinsel ve duygusal bakımdan doyuma ulaşmış bireylerin yetiştiği zaman dilimleridir.
Okulumuzda Almanca dil eğitimi sonunda öğrencilerimiz, Goethe Enstitüsü tarafından uygulanan ve uluslararası geçerliliği olan FIT1 (A1) ve FIT2 (A2) sınavlarına girme hakkı elde etmekte ve dil becerilerini sertifika ile belgeleyebilmektedirler.
Okulumuzda her sınıfta bulunan ‘akıllı tahta’ imkanıyla dersler interaktif olarak da desteklenmektedir. Her yıl; Fener Festivali, Noel Pazarı, Fasching Kutlaması vb. kültürel etkinlikler düzenlenmektedir. ortaokul öğrencilerine, Almanya veya Avrupa Birliği üyesi ülkelerde bulunan partner okullarla yapılan öğrenci değişim projelerine katılım olanağı sunulmaktadır. Kısaca Batı Koleji’nde Almanca öğrenmek, Almancayı yaşamak olacaktır.
KAZANIMLAR:
• Kendi yaşıtları ve diğerleri ile selamlama yapabilme.
• Kendini ve başkalarını tanıtabilme (Adını, yaşını, ikameti, adresi, memleketi ve hobileri)
• Okul eşyalarını tanıyabilme.
• Basit düzeyde olumlu ve olumsuz cümle kurabilme.
• Nesnelerin, mesleklerin tekil ve çoğullarını öğrenebilme.
• Öğrendiği sözcüklerle kendini daha geniş anlamda tanıtabilme.
• Çevresini ve okul eşyalarını tekil ve çoğul halleriyle öğrenme.
• Basit düzeyde öğrendiği olumlu ve olumsuz cümleleri daha iyi kullanabilme.
• Soru zarfı ve zamirlerini kullanarak soru cümlesi yapabilme.
• Öğrendiği sayıları (0-100) sayarak ve renkleri kullanarak cümle kurabilme.
• Meslekleri tanıma ve mesleklerle ilgili basit düzeyde cümle kurabilme.
• Saatleri, günleri ve günlerin zamanlarını tanıyabilme ve ifade edebilme.
• Kendini tanıtarak (Adını, yaşını, ikameti, adresi, memleketi ve hobileri vb.) basit düzeyde cümle kurabilme.
• Hobileri ve yaptığı sporları ifade edebilme.
• Gezi, tatil, hava durumu vb. gibi konularda konuşabilme.
• Arkadaşlık ve iletişim konularında cümle kurabilme.
• Başlangıç düzeyinde bir başkasıyla söyleşi yapabilme.
• Öğrendiği olumlu ve olumsuz cümleleri kullanabilme.
• Öğrendiği soru zarfı ve zamirlerini kullanarak basit düzeyde soru sorabilme ve sorulan sorulara yanıt verebilme.
• Mal ve eşyaların fiyatlarını sorabilme, öğrendiği sayılar ve renklerle mal ve eşyaların sayıları ve özelliklerini söyleyebilme.
• Tanıdığı ve öğrendiği mesleklerle ilgili basit düzeyde soru sorabilme ve cümle kurabilme.
• Öğrendiği saatleri, günleri, ayları ve mevsimleri kullanma, farklı konularda cümle kurabilme.
Amacımız;
İlkokul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi çalışmalarında; önleyici ve gelişimsel rehberlik anlayışı doğrultusunda öğrencilerin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerinin takip edilmesi ve desteklenmesine yönelik çalışmalar sürdürülür. Okulumuzda öğrenim gören tüm öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerini dikkate alarak, karşılaştıkları güçlükleri, sorun haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmayı ve kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerilerine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı ve yaratıcı bireyler olmalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Öğrenci Tanıma Çalışmaları: Öğrencileri tanımak amacıyla bireysel görüşmeler ve sınıf gözlemleri yapılmakta, öğretmen ve aileden bilgi alınmaktadır.
Bireysel ve Grup Görüşmeleri: Öğrencileri daha yakından tanımak, yeteneklerini keşfetmek, bireysel özellikleri doğrultusunda gelişimlerini desteklemek amacıyla bireysel ve grup görüşmeleri yıl boyunca sürdürülmektedir.
Oryantasyon Çalışmaları: Ana sınıfından 1. Sınıfa başlayan tüm öğrencilere ve ara sınıflara yeni kayıt olan öğrencilere yönelik oryantasyon çalışmaları yürütülmektedir. Bu çalışmalar kapsamında öğrencilerin merak ettikleri sorular, sistem değişiklikleri ve okul tanıtımı yapılmaktadır. Bunun yanı sıra okula uyumda güçlük yaşayan öğrenciler bireysel olarak takip edilmektedir.
Sosyal Beceri Çalışmaları: Arkadaşlık, iletişimi başlatma ve sürdürme, dinleme, paylaşma, yardımlaşma, işbirliği, uygun dokunma, öfke ile baş etme, çatışma çözme gibi konularda sosyal beceri çalışmaları bireysel ve sınıf düzeyinde yapılan etkinliklerle sürdürülmektedir.
Akademik Destek Çalışmaları: Öğrencileri akademik alanda desteklemek amacıyla bireysel ve sınıf düzeyinde sınav kaygısı, etkili ders çalışma, zamanı planlama konularında çalışmalar yürütülmektedir.
Yaşam Becerileri Eğitimi: Tüm düzeylerde yaşam becerileri eğitimi programı disiplinler arası bir çalışma olarak sürdürülmektedir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Çalışmaları: Bireysel farklılıklara yönelik olarak sınıf içi çalışmalarda eğitimsel – öğretimsel uyarlamalar yapılmaktadır. Bireysel gereksinim doğrultusunda Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanmaktadır.
Mesleki Rehberlik Çalışmaları: Bireyin bir meslek seçme kararı, onun tüm yaşamını etkileyen önemli dönüm noktalarından birisidir. Bireyin mesleğe ya da kendisini mesleğe hazırlayan bir programa yönelmesi ise bir anda ulaşılabilen bir karar olmayıp, yaşam boyu oluşan ve gelişen bir süreci içermektedir. Bu nedenle; okulumuzda yürütülen mesleki rehberlik çalışmaları öğrencilerimizin gelişim özelliklerine göre planlanmakta, ilköğretim I. Kademeden başlayarak II. Kademe düzeylerini kapsayan bir program çerçevesinde yürütülmektedir.