Türkçe Zümresi
Okulumuzda Türkçe dersi, öğrencilerimize Türk dilini sevdirerek kurallarını sezdirmeyi, duygu, düşünce ve hayallerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade etmelerini, dinleme, okuma alışkanlık ve zevkini kazandırmayı amaç edinmektedir.
Yine Türkçe dersiyle öğrencilerimizin estetik duygularının gelişmesine yardımcı olmak, onlara görüp izlediklerini, dinlediklerini, okuduklarını, düşündüklerini söz ya da yazı ile doğru olarak anlatma beceri ve alışkanlığını kazandırmak, öğrencilerin kelime dağarcığını zenginleştirmek en temel hedefimizdir.
Çeşitli ders etkinlikleri ile öğrencilerimizde bilimsel, eleştirici, doğru, yapıcı ve üretici düşünme becerisini geliştirmek, böylece onlara önce çevresindeki sonra yurtta ve dünyadaki gelişmelerin farkına varabilecek duyarlılık kazandırmak önceliklerimiz arasındadır.
Yine ana dili öğretimiyle öğrencilerimizin milli kültürümüzü ve evrensel değerleri tanıması hedef edinilmiştir. Türkçe dersi doğru anlayan, doğru düşünen, çözümleme yapabilen, karar veren, seçim yapan, ülkesine ve insanlığın problemlerine duyarlı kendi ayakları üzerinde durabilecek kişilikler geliştirmeyi hedeflemektedir.
Öğrencilerimiz için hazırladığımız okunması gereken kitapların listesini sene başında hazırlıyoruz. Bu kitapları yaş , ve içerik olarak uygun olmasına özen gösteriyoruz.
Türkçe zümresi olarak; dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerini edinmiş duyarlı okurlar yetiştirmek için derslerimizde çeşitli etkinlikler yapmaktayız.
Öğrencilerimizin dil becerilerini geliştirmek için ezbercilikten kaçınarak konularımıza uygun özgün ders sunumları hazırlamaktayız. Bu sunumlarla ders içeriklerini bireysel farklılıklara ve çeşitli öğrenme stillerine göre zenginleştirmeyi amaçlamaktayız.
Okulumuzda Türkçe Zümresi olarak Türkçe öğretiminin yalnızca sınıf içinde sınırlı kalmasını yeterli bulmuyoruz ve öğrencilerimize dil bilinci ve duyarlılığı kazandırmak için sene boyunca aşağıdaki etkinlikleri gerçekleştiriyoruz:
1. Sınıf içi etkinlikler: (drama çalışmaları, eğitsel oyunlar, sunumlar)
2. Sınıf dışı etkinlikler (geziler)
3. Okulumuzda hazırladığımız etkinlikler (Şiir dinletisi, Türkçe tiyatro gecesi, belirli gün ve haftalarla ilgili programlar
4. Yarışmalar (meddahlık, şiir olimpiyatları, eğitimde iyi örnekler)
Türkçe öğretim programımızla öğrencilerimizin,
1. Türkçeyi, konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanmaları,
2. Anlama, sıralama, ilişki kurma, sınıflama, sorgulama, eleştirme, tahmin etme, analiz-sentez yapma, yorumlama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeleri,
3. Duygu, düşünce ve hayallerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade etmeleri,
4. Dilimizin, millî birlik ve bütünlüğümüzün temel unsurlarından biri olduğunu benimsemeleri,
5. Seviyesine uygun eserleri okuma; bilim, kültür ve sanat etkinliklerini seçme, dinleme, izleme alışkanlığı ve zevki kazanmaları,
6. Okuduğu, dinlediği ve izlediğinden hareketle, söz varlığını zenginleştirerek dil zevki ve bilincine ulaşmaları; duygu, düşünce ve hayal dünyalarını geliştirmeleri,
7. Yapıcı, yaratıcı, akılcı, eleştirel ve doğru düşünme yollarını öğrenmeleri, bunları bir alışkanlık hâline getirmeleri,
8. Bilgiye ulaşmada kitle iletişim araçlarından yararlanmaları, bu araçlardan gelen mesajlara karşı eleştirel bakış açısı kazanmaları ve seçici olmaları,
9. Türk ve dünya kültür, sanatına ait eserler aracılığıyla millî ve evrensel değerleri tanımaları,
10. Hoşgörülü, insan haklarına saygılı, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı olmaları ve çözümler üretmeleri,
11. Millî, manevî ve ahlâkî değerlere önem vermeleri ve bu değerlerle ilgili duygu ve düşüncelerini güçlendirmeleri amaçlanmaktadır.
Matematik Zümresi
Matematik, kazandırdığı düşünme ve problem çözme becerisiyle, bireyin gelişimine çok yönlü katkı ve yarar sağlar. Ayrıca sanattan hukuka, coğrafyadan fen bilimlerine, resimden müziğe kadar birçok alanlar ile bütünleşmiş yalnızca hesaplama, şekilleri çizme ve ölçme tekniği değil, düşünce ve sonuçlandırma sistemidir.
Okulumuzda Matematik dersi “Her birey matematiği öğrenebilir.” ilkesine dayanmaktadır. Öğrenciyi öğrenme sürecinin merkezine alarak ve öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda hareket ediyoruz. Böylece farklı öğrenme ve öğretme stratejileri sunan bir matematik programı uygulayarak keşfederek öğrenen, öğrenirken eğlenen, arkadaşları ile işbirliği içinde olan, üretken ve sorgulayıcı, yorum gücü ve bilimsel düşünce sistemi gelişmiş, kendine güvenen, doğadaki ipuçlarını yakalayabilen ve öğrendiklerini günlük yaşama aktarabilen öğrenciler yetiştirmeyi amaçlıyoruz.
Matematik Zümresi olarak; MEB matematik müfredatı kapsamındaki hedef ve amaçları öğrencilerimize kazandırıyoruz. Bunu sınıf içi çalışmalar, yardımcı ders kitapları, yaprak testler ve zümremiz tarafından hazırlanan çalışma kâğıtları ile destekliyoruz. Eğitim teknolojilerinden yararlanarak eğitimde güncelliğe önem veriyoruz.
Okulumuzda öğrencilere; her seviyenin özelliği göz önünde bulundurularak, konuyu pekiştirici ödev ve çalışma kâğıtları veriyoruz. Ödevlerimizi düzenli olarak velilere bildirerek öğrencilerin ödevlerini kontrole ev ortamında başlıyoruz.
Öğrencilerin sorularını cevaplamak, anlamadıkları konuları pekiştirmek, eksiklerini tamamlamak amacıyla okul çıkışlarında etüt çalışmaları yapıyoruz.
Sosyal etkinlikler düzenleyerek “hem sosyal hem de matematik bilen” bireyler yetiştiriyoruz.
SOSYAL ETKİNLİKLER
1. Şapka Günü
2. Ben Öğretmen Olsam
3. Kelimelere İyi Bak Yasaklara Dikkat
4. Akıl Oyunları Kulübümüz
5. Pi Günü Etkinliğimiz
6. Gauss Matematik Yarışması
7. TÜBİTAK İlköğretim Matematik Olimpiyatı
8. Eğitimde İyi Örnekler
9. Değerler Eğitimi İyi Örnekler
10. Bu Benim Eserim
11. Geziler
Matematik öğretim programımızla öğrencilerimizin,
1. Neden – sonuç ilişkisi kurma gücünü geliştirmeyi,
2. Olaylar arasındaki bağlantıları kurabilme, görebilme yeteneğini geliştirmeyi,
3. Transfer etme ve uygulama gücünü geliştirmeyi,
4. Olay, durum ve problemlere değişik açılardan bakabilmelerini sağlamayı,
5. Yaratıcı düşünce ve yorumlama gücünü geliştirmeyi,
6. Tahmin ve kendini kontrol gücünü geliştirmeyi,
7. Araştırma ve işbirliği içinde çalışma becerilerini artırmayı,
8. Analitik düşünebilmeyi, analiz yapabilmeyi ve bağlantı kurabilmeyi,
9. Matematikte özgüvene sahip birer birey olmayı,
10. Verileri yorumlamayı, verilerden mantıklı çıkarımlar yapmayı,
11. Yaşamda karşılaşılan problemleri çözmede bir yaklaşım kazandırmayı,
12. Üç boyutlu ve soyut düşünebilmeyi,
13. Öğrendiklerinin içerisinden duruma uygun matematik araçlarını seçen bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.
Fen Bilgisi Zümresi
“Hayatta en hakiki mürşit ilimdir, fendir.” demiştir ulu önder Atatürk. Vatanımız ve geleceğimiz için daima yolunu izlediğimiz yüce önderimiz bizlere mesleğimizde de yön gösterdi. Fen bilimleri bizler için yalnızca bir ders değil, hayatımıza ışık tutan bir fener oldu.
Fenerin ışığında yenilikleri, gelişmeleri takip ederken bu bilimi bir yaşam tarzı olarak benimsedik. Daima “Neden fen öğreniyoruz?” sorusuna gerçek hayatın kendisine baktığımızda yanıt bulduk.
Çünkü fen bilimleri bizler için; hayatı kolaylaştırmak, zorluklara yaratıcı çözümler bulmak, bilgiyi pratiğe dökmek ve yeni durumlara uyarlamak, aklı ve mantığı somutlaştırmak, çaresiz kalmamak, yardımlaşmak, paylaşmak, hayatla iç içe olmak demektir. Fen bilimleri insanın insanca yaşaması, hak ettiği değeri ve koşulları kimseye bağımlı olmadan kendi yaratabilmesidir.
Fen bilimleri dersine bakış açımızdan yola çıkarak eğitim hedeflerimizde öncelik; öğrencilerimize fen dersinin hayatlarına katacaklarını onlara ispatlamak, aslında her gün yaşadıkları olayların anlamlanmasını sağlamaktır.
Bilgiyi kendi deneyimleriyle edinen gençler hem kalıcı öğrenme gerçekleştirmekte hem de edindikleri bilgiyi yeni durumlara adapte edebilmektedirler. Bunu sağlamak amacıyla derslerimizde buluş yöntemi, açık ve kapalı uçlu deneyler, argümantasyon, beyin fırtınası gibi öğrenci merkezli yöntemlere yer vermekteyiz. Bu yöntemleri doğru şekilde uygulayabilmek için en doğru soru ve yönlendirmeleri bulmak için çabalamakta, öğrencilerin anlayamadığı yerlerde farklı yöntem ve teknikleri uygulamayı tercih etmekteyiz.
Bizlere göre bir sınıftaki öğrenci sayısı ne kadarsa o sayıda renk ve ses var demektir. Bu nedenle eğitim sürecinde seçilen birkaç yöntem asla yeterli olmamakta, her öğrenciye hitap etmemektedir. Bunun bilincinde olan bizler bilgiyi ne kadar farklı kanaldan verirsek o kadar başarıyı yakalayacağımızı düşünerek öğrenciye ulaşma yollarımızı çeşitlendirmekteyiz.
Bizlerin en büyük amacı öğrencilerimizi birer fen okur-yazarı olarak hayata hazırlamak, daimi hedeflerimizden biri olan ülkemizi muasır medeniyetler seviyesine ulaştırabilmek için asla bilginin ışığından ve bilimin doğruluğundan sapmayacak, ülkesine ve değerlerine duyarlı bireyler olarak yetiştirmektir.
Sosyal Bilgiler Zümresi
Sosyal Bilgiler dersinin amacı; öğrencinin karşılaşabileceği sorunların çözümünde kullanabileceği bilgi, tutum ve becerilerini geliştirerek yaşadığı toplumla uyum içinde olmasını sağlamaktır. Sosyal Bilgiler dersi aracılığıyla öğrencilere; Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, laik, demokratik, insan haklarına saygılı, çağdaş değerlerin yanı sıra bu değerlerin korunması konusunda duyarlı ve etkin bireyler olmaları için temel bilgiler verilmektedir.
Tarih konularında; olayların akışından çok neden- sonuç ilişkisine etkilerine, milli ve manevi değerlere önem verilirken aynı zamanda barışçı bir bakış açısı kazanılmasına, güncelleştirmeye ve zamanı algılama becerilerini geliştirmeye,
Coğrafya konularında; mekânı algılama becerisi, çevre bilinci, ulusal ve evrensel kaynakların tanınmasına önem verilirken, siyasî, ekonomik ve sosyal gelişmelerde coğrafyanın etkisinin kavranmasına, sadece coğrafi bilgilerin öğrenilmesine değil, coğrafyanın dünya üzerindeki etkilerinin düşünülmesine, çağdaş bir dünya görüşü oluşturmasına,
Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi konularında ise; demokratik kişilik kazanmaya, sorumlu, bilinçli, etkin, haklarının farkında olarak başkalarının haklarına saygı duyan vatandaş olmaya yönelik etkinlikler uygulanmaktadır.
SOSYAL ETKİNLİKLER
1. Sınıf içi etkinlikler (drama çalışmaları, eğitsel oyunlar, sunumlar)
2. Sınıf dışı etkinlikler (geziler)
3. Okulumuzda hazırladığımız etkinlikler (Belirli gün ve haftalarla ilgili programlar, Sosyal Sorumluluk projelerimiz, Çocuk meclisi seçimlerimiz)
Sosyal Bilgiler dersi öğretiminin hedef ve amaçları;
1. Görev ve sorumluluklarının yanı sıra haklarını bilen, çevresiyle etkili iletişimde bulunan, eleştirici, yaratıcı, yapıcı, sorgulayan ve sorun çözme becerisi olan, kişilerarası ilişkileri gelişmiş bireyler yetiştirmektir.
2. Atatürk ilke ve inkılâplarının, Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmesindeki yerini kavratarak öğrencilerin laik, demokratik, ulusal ve çağdaş değerleri yaşatmaya istekli olmasını sağlar.
3. Her öğrencinin birey olarak kendine özgü olduğunu kabul eder.
4. Öğrencilerin gelecekteki yaşamlarına ışık tutarak bireylerden beklenen niteliklerin geliştirilmesine duyarlılık gösterir.
5. Bilgi, kavram, değer ve becerilerin gelişmesini sağlayarak öğrenmenin gerçekleşmesini ön planda tutar.
6. Öğrencileri düşünmeye, soru sormaya ve görüş alışverişi yapmaya özendirir.
7. Millî kimliği merkez alarak evrensel değerlerin benimsenmesine önem verir.
8. Öğrencilerin kendi örf ve âdetleri çerçevesinde ruhsal, ahlakî, sosyal ve kültürel yönlerden gelişmesini, sağlıklı ve mutlu bireyler olmalarını destekler.
9. Haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren, toplumsal sorunlara karşı duyarlı bireylerin yetişmesini sağlar.
Yabancı Dil Zümresi
DİL EĞİTİMİ DÜNYAYA AÇILAN PENCEREDİR…
ÖZEL BATI KOLEJİ kurulduğu ilk günden bugüne, eğitim ve öğretim misyonunun vazgeçilmez koşullarından biri olan Yabancı Dil derslerine önem vermiş ve günümüz koşullarında artık bir yabancı dilin yeterli olmadığına, bunun yanında iyi derecede ikinci dil bilgisine sahip olmak gerektiğine inanmıştır.
Dünyaya Açılan Penceredir Okulumuz, öğrencilerimizin evrensel düşünebilmeleri için yabancı dilin öneminin farkındadır. Sınıflarımız, öğrencilerimizin İngilizceyi en iyi şekilde öğrenmeleri için düzeylerine ve yeteneklerine göre düzenlenmiştir.
Öğrencilerimize yaz tatillerinde düzenlenen Dil Okulları ile İngilizceyi yerinde öğrenme imkânı sunulmaktadır. Özel Batı Koleji’nde yabancı dil eğitim ve öğretiminde ana sınıfından 8. Sınıfın sonuna kadar yoğun bir İngilizce dil eğitiminin yanı sıra 5. Sınıftan başlayarak Almanca ve Fransızca dil eğitimini de gerçekleştirmektedir. .
Bu eğitimde dili etkin bir şekilde kullanacak düzeye gelmeleri amaçlanmaktadır Proje ve konu tabanlı öğrenme esas alınmaktadır. Yabancı Diller Zümresi öğrencilerin İngilizce, Almanca ve Fransızca dillerine ilgilerini odaklamaya çalışmışlar, etkili birçok eğitim ve öğretim yöntem ve tekniklerini çalışmalarına dâhil etmişlerdir.
Okulumuzda dil öğretimi iletişimsel yaklaşım anlayışıyla yapılmakta, öğrencilerimiz öğrendiklerini anlamaya ve kavramaya, kavradıklarını uygulamaya koymaya, kazanım yoluyla içselleştirmeye yönlendirilmektedirler.
YURT DIŞI YAZ OKULU PROGRAMI
Özel Batı Koleji’nde yabancı dil öğretimi, öğrencilerimizin yabancı dili öğrenmeyi sevmesi ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemesi yolunda her türlü yeniliğe açık, branşlarında uzman, dinamik, donanımlı öğretmenler tarafından yürütülmektedir.
Okullumuz bünyesinde İngiltere yaz okulu programları düzenlenerek öğrencilerimizin İngilizce pratik yapmaları, öğrendikleri dilin kültürünü tanımaları ve farklı ülkelerden yaşıtlarıyla iletişim kurmaları olanağı sağlanmaktadır.
NEDEN YURTDIŞINDA DİL EĞİTİMİ?
Bir dil öğrenmenin temel şartlarından biri, o dilin konuşulduğu ülkeye giderek, öğrenmeye çalıştığınız dili yerinde ve 24 saat konuşulan bir ortamda bulunmaktır.
Anadilimizin konuşulduğu ülkemizde, okulda öğrenilmeye çalışılan yabancı dil, ders bittiği anda biter ve yerini tekrar Türkçeye bırakır. Kaldı ki, bir dili öğrenmenin en önemli destekleyicisi, o dilin konuşulduğu ülkenin insanlarının kültürünü de yakından tanımaktan geçer.
Yabancı dili tüm yönleriyle kavrayabilmek için, öğrencilerimiz yurtdışında alacakları eğitimin paralelinde, dersten dışarı çıktıklarında aynı dili konuşan insanlarla, kültürel ve sosyal aktivitelerde bulunarak, nasıl yaşadıklarını, alışkanlıklarını, hayata bakış açılarını daha iyi tanıyacaklar, ve dolayısı ile dillerini çok daha kısa zamanda kavrayabileceklerdir.
Okulumuz 2013 Haziran ayında toplam 15 öğrencisi ve bir öğretmeni ile Canterbury-İngiltere’de Kent University kampüsünde 2 haftalık bir programa katılarak, öğrenilenleri hayata geçirme fırsatı bulacaktır.
Almanca Zümresi
Çağımızda geçtiğimiz her gün küçülen dünyada büyüyen bir değer olan, Türkiye’nin geleceği olan çocuklarımızın çok yönlü düşünebilmelerine yardımcı olabilmek yeteneklerini ortaya çıkarabilmek, iş bulma olanaklarını çoğaltmak, farklı kültürleri tanımalarına olanak sağlamak amacıyla okulumuzda ikinci bir yabancı dil eğitimi gerekli görülmüştür.
Bir dili öğrenirken dilin tüm spesifik alanlarında (konuşma, yazma, okuma…) beceri ve bilgi kazanımının gerekliliğine önem verilen Batı Koleji’nde, bu alanların her biri hem birbiriyle entegre hem de kendi içerisinde ayrı öğretim yöntemleri de kullanılarak öğrencilerin Almanca dilini özümsemesi sağlanır.
Öğrencilerimizin ikinci yabancı dil olarak seçtikleri Almanca’yı öğrenmeleri ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları amaçlanmaktadır. Bu amaca ulaşmak için araştırma, inceleme, yorumlama ve uygulama çalışmaları yapılmaktadır.
Ayrıca, öğrencilerin seviyelerine uygun film ve ders videoları, broşür, afiş, resim, şarkılar, oyunlar, skeçler, diyaloglar, okuma kitapları, projeler ve bu gibi etkinliklerle doğal ortam yaratılarak yeni sözcükler öğrenmeleri ve öğrendiklerini pekiştirmeleri sağlanmaktadır.
İleri sınıflardaki Almanca dersinde iletişimsel yöntem ve kültürler arası yaklaşım benimsenmiştir. Proje, şarkı, oyun ve istasyon Almanca dersinin değişmez unsurlarındandır.
Tüm kademelerde eğitim sürecimiz en son teknolojik ürünlerle desteklenir. Derslerimiz, öğrencilerimizin kendini rahatlıkla ifade edebildiği, hata yapmanın doğruya ulaşma yolunda atılan bir adım olduğu bilinciyle, zihinsel ve duygusal bakımdan doyuma ulaşmış bireylerin yetiştiği zaman dilimleridir.
Okulumuzda Almanca dil eğitimi sonunda öğrencilerimiz, Goethe Enstitüsü tarafından uygulanan ve uluslararası geçerliliği olan FIT1 (A1) ve FIT2 (A2) sınavlarına girme hakkı elde etmekte ve dil becerilerini sertifika ile belgeleyebilmektedirler.
Okulumuzda her sınıfta bulunan ‘akıllı tahta’ imkanıyla dersler interaktif olarak da desteklenmektedir.
Her yıl; Fener Festivali, Noel Pazarı, Fasching Kutlaması vb. kültürel etkinlikler düzenlenmektedir. ortaokul öğrencilerine, Almanya veya Avrupa Birliği üyesi ülkelerde bulunan partner okullarla yapılan öğrenci değişim projelerine katılım olanağı sunulmaktadır.
Kısaca Batı Koleji’nde Almanca öğrenmek, Almancayı yaşamak olacaktır.
KAZANIMLAR:
1. Öğrencilerin uluslararası düzeyde geçerliliği olan ve Ankara’da Alman Kültür Merkezi’nde yapılan FIT1 (A1) sınavına hazırlanarak başarılı olabilme.
2. Kendisi ve diğer kişiler hakkında konuşabilme ve bilgi verebilme.
3. Dili geçmiş zamanı kullanarak geçmiş olayları anlatabilme.
4. Okul ve dersler ile ilgili bilgileri öğrenme ve ifade edebilme.
5. Bazı bağlaçları öğrenerek yan cümle kurabilme.
6. Kendisi için önemli konularda bir başkasıyla şahıs, aile, iş, alış veriş ve yakın çevresine yönelik söyleşi yapabilme.
7. Öğrendiği olumlu ve olumsuz cümleleri geliştirerek farklı konularda kullanabilme.
8. Tanıdığı ve öğrendiği mesleklerle ilgili soru sorabilme ve cümle kurabilme.
9. Öğrencilerin, uluslararası düzeyde geçerliliği olan ve Ankara’da Alman Kültür Merkezinde yapılan FIT2 (A2) sınavına hazırlanarak başarılı olabilme.
İngilizce Zümresi
Dünya çapında gün geçtikçe önemi artan yabancı dil öğretimine uyum çerçevesinde anasınıfından başlanarak İngilizce öğretimine büyük önem verilmektedir.
Okulumuzda uygulanan dil eğitimi, öğrencilerimizi sadece dil bilgisi bakımından donanımlı kılmakla kalmaz, aynı zamanda yabancı dilde iletişim kurabilecek temel dil becerilerini kazandırır.
Okulumuzun hedefleri doğrultusunda dil eğitimi günümüzün teknolojisi içerisinde görsel ve işitsel çeşitli materyal ve etkinlikler kullanarak gerçekleşmektedir.
İngilizce programımız, tüm seviyelerde öğrencilerimizin kendilerini akıcı bir dille ifade edebilmelerini hedeflemektedir. Öğrencilerimiz bir yandan dinleme-anlama, okuma-anlama, yazma ve konuşma dil yeterliliklerini ilerletirken öte yandan da gramer bilgilerini geliştirmekte ve sözcük bilgi dağarcıklarını zenginleştirmektedirler. Programımız her seviyede sarmal bir biçimde yapılandırılmaktadır.
Edinilmesi hedeflenen dil becerileri, her ileri sınıfta daha üst kazanımlar olarak geliştirilmekte ve birbiri üzerine inşa edilmektedir. Anasınıfından 8. Sınıfa kadar İngilizce dil eğitiminin verildiği okulumuzda haftalık ders saatleri 8 ile 12 arasında değişmektedir.
İngilizce derslerimizin içeriği ise şu şekildedir. Main Course ( Ana Ders) , Skills ( okuma, yazma, dinleme, konuşma ) ve Speaking ( Yabancı öğretmenimizle Konuşma dersi )
Anasınıfı ve İlkokul bölümünde İngilizce programı; şarkılar, öğretici oyunlar, fiziksel aktiviteler, dramalar, kesme, yapıştırma, boyama çalışmalarıyla ve resimli oyun kartları kullanarak ve keyifli hikaye anlatım yöntemleriyle dinleme ve konuşma becerilerini geliştirme amaçlı kelime öğretimi yoğunluklu uygulanmaktadır.
Erken yaşta başlayan bu süreçte esas olan, öğrencilerin yabancı dili kullanmaya karşı olumlu bir bakış açısı kazanmalarıdır. Hedefimiz eğlenirken öğrenmektir.
Ortaokul bölümünde İngilizce programı ; öğrenilen kalıpların ve zamanların günlük yaşama taşınması için uygulanan eğitsel oyunlar ve drama teknikleriyle……
Öğrencilerimiz İngilizce derslerine aktif katılırlar. Bu uygulamalarımızda ikili ve grup çalışmalarına öncelikle yer verilmektedir. Ayrıca sınıf içi oyunlar, canlandırmalar, sunumlar, iletişimsel dil öğretme ve öğrenme yaklaşımında kullanılan diğer aktivitelerdir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümresi
Batı Koleji’nde Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi bir ders olarak değil hayatımızın bir parçası olarak verilir, anlayışıyla hareket ederek vatanına, milletine, ailesine ve çevresine faydalı, olumlu düşünceyle hayata bakan nesiller yetiştirmek istiyoruz.
Öğrencilerimizin Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi dersine ilgisini artırarak, onların İslâm’ı ve Kur’an’ı doğru anlayan, ahlâklı, çalışkan, dürüst , milli ve manevi değerlere saygılı bireyler olarak yetişmesi; hurafe, batıl inanç gibi yanlış inanışların tesirinden kurtulmaları ve İslâm dinini doğru öğrenmeleri bizim için çok önemlidir.
Öğrencilerimiz bu ders sayesinde aklın dini sorumluluğun temel şartı olduğunu, din ve bilimin insanların mutluluğu için olduğunu fark eder ve Allah’ın ilk emrinin “Oku” olduğunu dikkate alarak bilgi çağını yakalama noktasında sorumluluklarını fark ederek her türlü bağnazlığın cahillikten kaynaklandığı bilincini kazanır.
Ahlak ve maneviyat önceliği prensibi ile çocuklarımızın hem dünyada başarılı olmaları hem de ahirette cennet ehli olmaları için gayret sarf etmeleri gerektiği telkin edilmektedir.
Yaratılanı severiz yaratılandan ötürü düsturu ile tüm insanları Hz. Adem’in çocukları olarak bilen, tüm insanlığın huzur ve saadeti için gayret sarf eden, fedakar, gayretli nesiller yetiştirmek önceliğimizdir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde , öğrencilerimizin sevgi temeline dayalı birer insan olmalarına çalışılmaktadır. Kendisiyle barışık milli ve manevi değerlerine saygılı ve bu değerleri korumayı amaç edinmiş bireyler yetiştirmek bizim için çok önemlidir.
Bilişim Teknolojileri Zümresi
Hızla gelişen bilgi teknolojileri konusunda temel bilgi ve becerileri kazanmış, bu teknolojileri öğrenim hayatının yanı sıra günlük yaşantısını da kolaylaştıracak biçimde kullanabilen öğrenciler yetiştirmek ve onları iyi birer bilgisayar okur-yazarı yapabilmek dersimizin temel amacıdır.
Bilgisayarın bilgiye erişmede bir amaç değil bir araç olduğunun bilinci içinde öğrencilerimizi bilgi çağının gerektirdiği donamına sahip bireyler olarak yetiştirmeyi hedeflediğimiz derslerimizde onların bilgi teknolojilerine olan ilgilerini artırarak sorun çözme becerilerini de geliştiriyoruz.
Bu doğrultuda önceliklerimiz Anasınıfı,1-8. sınıfların yaş ve bilgi düzeylerine göre belirlenen ve sürekli gelişen bilişim teknolojilerinin göz önünde bulundurulduğu öğretim programımızla öğrencilerimizin;
1. Bilgisayar kullanmanın pratik metotları hakkında bilgi edinebilmelerini, Bilgisayarın tanımı, kullanılma alanları ve gelişimi hakkında bilgi edinebilmelerini
2. Bilgisayarda kullanılan sayı sistemlerini kavrayabilmelerini
3. Bilgisayarın ana birimlerini ve işlevlerini tanıyabilmelerini
4. Bilgisayarın basit olarak kullanılması ve programlanması ile ilgili olarak temel bilgi ve becerileri kazanabilmelerini
5. Bilgisayardan istediği bilgiyi alabilmelerini
6. Bilgisayara istediği bilgiyi yükleyebilmelerini
7. Çok kullanılan bilgisayarlar hakkında genel bilgiler edinebilmelerini
Bilgisayarda basit program uygulamalarını yapabilmelerini hedefliyoruz.
Özel Batı Koleji olarak bilişim teknolojileri derslerimizde, temel metodun yanı sıra anlatım, görsel-işitsel, sınıflandırma, karşılaştırma, uyarlama, dönüştürme, örneklendirme, açıklama, soru cevap yöntemlerini de kullanıyor ve bu sayede onların derste edindikleri bilgileri özümsemelerini ve pekiştirmelerini sağlıyoruz.
Derslerimiz her öğrencinin bir bilgisayarı kullanabilmesine imkân tanıyan bilgisayar laboratuvarımızda yapılmaktadır. Laboratuvarımızda projeksiyon aleti yardımı ile ders anlatılmakta ve daha sonra da öğrencilerimizin öğrendikleri konu ile ilgili çalışma yapmaları sağlanmaktadır.
Öğrencilerimizin ders boyunca bilgisayarda çalışması bireysel eğitimi de sağlamakta ve öğrenilenlerin pekiştirilmesinde son derece etkili olmaktadır.
Bilişim Teknolojileri; modern toplumların vazgeçilmez bir yapı taşı hâline gelmiştir. Birçok ülke Bilişim Teknolojileri konusundaki gelişmeleri anlamaya çalışırken aynı zamanda bu teknolojilerin temel kavramlarını ve kullanım becerilerini öğretmek için gerekli değişimleri öğretim programları içine yerleştirmeye başlamışlardır.
Günümüzün modern okullarında da Bilişim Teknolojileri bir yandan anlamlı öğrenme etkinliklerinin gerçekleşmesine katkı yaparken bir yandan da aktif kullanım sağlamaktadır.
Bilişim Teknolojilerini aktif kullanan bireylerde;
Eleştirel düşünme, Karar verebilme, Beklenmeyen durumlarda ortama hâkim olabilme, Grup içerisinde çalışabilme, İletişim becerilerine sahip olma, Çok yönlü yeterli olma gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme gibi özellikler görülmektedir.
Günümüzde teknolojinin ilerlemesi ve eğitimde teknolojiye verilen önemin artmasıyla, eğitim sorunlarının çözümünde teknolojik olanaklardan yararlanmak kaçınılmaz hale gelmiştir.
Bu teknolojik olanaklardan birisi olan bilgisayar, içinde yaşadığımız yüzyılın temel kültür öğelerinden biri olup, kullanımı hızla yaygınlaşan bir araç haline gelmiştir. Öyle ki, bilgisayarı tanıma, çağdaş bir insan için, okur-yazarlık gibi etkinlik sayılmaktadır.
Görsel Sanatlar Zümresi
SANATSIZ KALMIŞ BİR MİLLETİN, HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR… Mustafa Kemal ATATÜRK…
Okulumuzdaki sanat atölyelerinde öğrencilerimizin yaratıcı duygu ve düşüncelerini etkili ve eğlenceli şekilde uygulayacakları atölye ortamı hazırlanmıştır.
Özgür atölye ortamında kendini en iyi şekilde ifade edebileceği tekniklerin tümünü öğrencilerimize öğretiyoruz. Bu şekilde çizemiyorum, yapamıyorum gibi bahaneleri de ortadan kaldırıp, her öğrencinin görsel sanatlar dersinde aktif rol almasını sağlıyoruz.
Öğrencilerimiz, teknolojinin sağladığı olanaklara, hızla gelişen sanatsal materyallere ders yapılan atölyelerde kolayca ulaşabilirler. Çizim yapmanın yanı sıra, görsel ve işitsel sunumları da izlerler.
Tarih içindeki ressamların hayatlarını ve sanat akımlarını, yıl boyunca okul içinde ve dışında sergiler, bienaller ve yarışmalar gibi birçok etkinliğe hem izleyici hem de aktif olarak katılırlar. Her çocuğun resim dersinin bir parçası olması için bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak seviyelerine ve ilgi düzeylerine göre çalışmalar yapılır
bu farklılıkların ön planda olduğu, grup çalışmalarının da bunu desteklediği eğitim programları uygulanır.
HER ÇOCUK ÖZELDİR…
Beden Eğitimi Zümresi
Batı Koleji Beden Eğitimi zümresi olarak alanında uzman eğitmenler tarafından birebir çalışmalar yaparak öğrencilerin kinetiksel zekâlarını geliştirmeyi hedefliyoruz.
Bu amaçla öğrencilerimizin büyük çoğunluğuna yıl boyunca farklı spor branşlarında kendilerini deneme ve geliştirme fırsatı tanınmıştır. Ayrıca bu programda başarı gösteren öğrenciler profesyonel kulüplere yönlendirilmiştir.
Hedeflerimiz ve amaçlarımız bu düşünce ve inanışla devam etmektir.
Müzik Zümresi
‘Müziğin olduğu yerde kötülük barınmaz’ -CERVANTES-
Müzik insan yada çalgı seslerinin belli bir biçimsel güzellik yada duygusal ifade yaratacak biçimde düzenlenerek bir araya getirilmesini içeren sanat dalıdır.. Sözcük kökeni Yunan mitolojisindeki esin perilerine verilen Musa adına dayanır.
Son yıllarda bilim dünyasında yoğunlaşan deney ve çalışmalar, müzikle erken yaşta tanışmış çocukların okul başarılarının çok daha yüksek olduğunu, müziğin matematik, hafıza becerileri, sosyal beceriler, fiziksel koordinasyon yetileri ve dil becerilerinin gelişimine doğrudan etkisini ortaya koyuyor.
Aynı zamanda dinleme alışkanlığı, disiplin, özgüven, akciğer gelişimi, beynin erken gelişimi gibi konularda da müziğin çocuklarımıza faydası paha biçilemez. İşte bu sebeple okulumuz Özel Batı Koleji’nde müzik dersleri, müziğin çok yönlülük ilkesine dayanan bir branş olması nedeniyle önemli ve de verimli sürdürülmektedir.
Yaşamın her aşamasında çok önemli bir yere sahip olan müzik, ilk ve en önemli rolünü öğrencilerimizin ruhsal gelişiminde oynamaktadır. Bu nedenle biz büyükler olarak dinlediğimiz ve etkilendiğimiz müziklerin çocuklarımızı da ne yönde etkilediğini göz ardı etmemeliyiz..
İşte, müziğin çocuğa kazandırdığı yetenekler…
Üç yaşından sonra çocuklarda oturarak dinleme eğilimi başladığı için bu dönemde müzik eğitimi vermek, dinleme ve sessiz kalma alışkanlığı kazandırıyor.(Dinleme alışkanlığı)
Müzik eğitimi, özellikle grupla birlikte şarkı söylemek, çocuğun sosyalleşmesini sağladığı gibi ona sesini kullanmayı ve keşfetmeyi, uyum becerisini geliştirmeyi öğretiyor. Bir enstrüman çalması da ritim-melodi duygusunun gelişmesinde etkili bir rol oynuyor.(sosyalleşme)
Uzmanlar, yaptıkları çalışmalar sonucunda, piyano eğitiminin çocukların disiplin, adaptasyon, rahatlama yeteneği, özgüven, sorumluluk, kişisel düşünce gibi kişilik özelliklerinin gelişiminde etkili olduğunu bulmuşlar. (disiplin ve özgüven)
Şarkı söylerken solunum kontrolü ve akciğer gelişimi oluştuğu gibi enstrümanla çalışma, hem büyük ve küçük kasların gelişimini hem de çocuğun psiko-motor (zihin-kas uyumu) gelişimini olumlu etkiliyor. (akciğer gelişimi)
Müzik, çocuğun dil gelişiminde çok önemli rol oynuyor. Dil, okul öncesi dönemde geliştiği için, bu dönemde şarkılar ve tekerlemeler söylemek, çocuk 6 yaşından sonra okula başladığında yazma öğrenimini kolaylaştırıyor.(dil gelişimi)
Erken müzik eğitimi, özellikle de piyano dersleri, çocukların beyinlerindeki işlem merkezlerini geliştiriyor. Müzik ile beynin erken gelişimi arasında önemli bir bağlantı olduğunu ortaya koyuyor(erken beyin gelişimi)
Çocukta konsantrasyonu sağlamanın en iyi yollarından biri, kuşkusuz müzik eğitimi. Çünkü müzik kendi iç disiplini dolayısıyla, ciddi bir dikkat yoğunluğunu gerektiriyor. Müzikle gelişen konsantre olabilme becerisi, tabii ki çocuğun yaşamındaki diğer alanlara da olumlu yansıyor.(konsantrasyon becerisi)
Amacımız;
Ortaokul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi çalışmalarında; önleyici ve gelişimsel rehberlik anlayışı doğrultusunda öğrencilerin bilişsel, duygusal ve sosyal gelişimlerinin takip edilmesi ve desteklenmesine yönelik çalışmalar sürdürülür.
Okulumuzda öğrenim gören tüm öğrencilerimizin gelişim dönemi özelliklerini dikkate alarak, karşılaştıkları güçlükleri, sorun haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmayı ve kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerilerine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı ve yaratıcı bireyler olmalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Öğrenci Tanıma Çalışmaları: Öğrencileri tanımak amacıyla bireysel görüşmeler ve sınıf gözlemleri yapılmakta, öğretmen ve aileden bilgi alınmaktadır. Çeşitli test ve tekniklerle öğrenci tanıma çalışmaları desteklenmektedir.
Bireysel ve Grup Görüşmeleri: Öğrencileri daha yakından tanımak, ilgi ve yeteneklerini keşfetmek, bireysel özellikleri doğrultusunda gelişimlerini desteklemek amacıyla bireysel ve grup görüşmeleri yıl boyunca sürdürülmektedir. Gönüllülük ve gizlilik ilkeleri doğrultusunda her öğrencinin PDR Servisinden yararlanması hedeflenmektedir.
Oryantasyon Çalışmaları: 4. sınıftan 5. sınıfa geçişlerde ve okulumuza yeni katılan öğrencilere yönelik oryantasyon programları yürütülmektedir. Bu program kapsamında, öğrencilerin merak ettikleri sorular, sistem değişiklikleri ve okul tanıtımı yapılmaktadır. Bunun yanı sıra okula uyumda güçlük yaşayan öğrenciler bireysel olarak takip edilmektedir.
Sosyal Beceri Çalışmaları: Arkadaşlık, iletişimi başlatma ve sürdürme, dinleme, paylaşma, yardımlaşma, işbirliği, uygun dokunma, öfke ile baş etme, çatışma çözme ve bireysel farklılıklara saygı gibi konularda sosyal beceri çalışmaları bireysel görüşmeler ve grup çalışmaları şeklinde sürdürülmektedir.
Akademik Destek Çalışmaları: Öğrencileri akademik alanda desteklemek amacıyla sınav kaygısı, etkili ders çalışma, zamanı planlama konularında bireysel görüşmeler ve grup çalışmaları yapılmaktadır.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Çalışmaları: Bireysel farklılıklara yönelik olarak sınıf içi çalışmalarda eğitimsel-öğretimsel uyarlamalar yapılmaktadır. Bireysel gereksinim doğrultusunda bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır.
Öğrenci Odak Grup Çalışmaları: Benzer ihtiyaçları olan öğrencilerimizin küçük çalışma grupları ile bir araya gelerek paylaşımlarda bulunmalarını sağlamak ve bu ihtiyaçlarına yönelik uygun davranış ve tutumları bulmalarına destek olmak amacıyla yapılandırılmış odak grup çalışmaları düzenlenmektedir.
Mesleki Rehberlik Çalışmaları: Bireyin bir meslek seçme kararı, onun tüm yaşamını etkileyen önemli dönüm noktalarından birisidir. Bireyin mesleğe ya da kendisini mesleğe hazırlayan bir programa yönelmesi ise bir anda ulaşılabilen bir karar olmayıp, yaşam boyu oluşan ve gelişen bir süreci içermektedir.
Bu nedenle; okulumuzda yürütülen mesleki rehberlik çalışmaları öğrencilerimizin gelişim özelliklerine göre planlanmakta, ilköğretim I. Kademeden başlayarak II. Kademe düzeylerini kapsayan bir program çerçevesinde yürütülmektedir.