Batı Koleji - Yeni Nesil Eğitim

Eğitim Modeli

Batı Kolejleri

Batı Eğitim Modeli

Öğrenme ortamı oluşturulurken öğrencilerin ilgilerini canlı tutma esas alınır. Okulumuzda her düzeyde üniteler planlanırken öğrenme ortamı uluslararası öneme sahip kavram, tutum ve becerilerin etrafında şekillenir. Derslerimizin amacı ise ; gerçek durum ve verilerle öğrencileri sorgulamaya davet etmek, öğrencinin düşünüp uğraştığı, sezgilerini kullandığı ve bilgisini gerçek yaşama uyarlamasını sağlayıcı nitelikte bireyler olmasını sağlamak, ikili ya da grupça çalışabilme becerisini artırmaktır.

 

Bu bağlamda öğrencinin ilgi ve ihtiyaçları temele alınır, bireysel farklılıklar ön planda tutulur. Öğretmen rehber rolündedir. Hedefler ve etkinlikler öğretmen ve öğrenci işbirliği ile planlanır. Öğrenciler kendi sorularını oluşturarak, kendi sorgulamalarını tasarlar ve bunu desteklemek üzere çeşitli yolları değerlendirerek kendi cevaplarını bulmalarına yardımcı olacak araştırmayı, deneyleri, gözlemleri ve çözümlemeleri yürütmeye, önemli konuları araştırıp incelemeye davet edilirler. Başlangıç noktası, öğrencilerin hali hazırda anladıkları, bildikleridir. Hedef ise, öğrencilerin, bilinenler ile yeni konu hakkında sorgulama yoluyla elde edilen yeni bilgi ve tecrübe arasında bağlantılar kurarak etkin biçimde anlam oluşturmalarıdır. Bu nedenle asıl hedefimiz tam öğrenmeyi sağlamaktır.

   

Batı Koleji olarak öğrencilerimizin etkili öğrenme deneyimleri kazanmalarını, küresel hazır bulunuşluğa sahip olmalarını, bilgiyi transfer ederek problem çözme becerilerini geliştirmelerini, doğru ifadeler ve terminolojiyi kullanarak analiz ve yorum yapmalarını, düşüncelerini doğru ve tam ifade edebilmelerini, iletişimde başarılı olmalarını, bilgili ve katılımcı bir vatandaş olmalarını sağlamak amacıyla anaokulundan itibaren her öğrencimizin kazanımlarını izleyerek zenginleştirmek ve bu yolla bağımlı değil, bağımsız öğrenebilen, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanan bireyler olmalarını sağlamak önceliğimizdir.

   

Derslerimiz yeni müfredata uygun olarak işlenmektedir. Derste yakından uzağa, açıklık, düzeye uygunluk, somuttan soyuta, yaşama yakınlık, transfer, etkin katılım, bütünlük, sosyallik, ekonomiklik, tümdengelim, bilinenden bilinmeyene, güncellik gibi öğretim ilkeleri kullanılmaktadır. Öğretim stratejisi olarak sunuş, buluş ve araştırma yoluyla öğrenme benimsenmektedir. Öğrencilerimizin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarının gelişimi hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda da ders içerisinde anlatım, örnek olay, gösterip yaptırma, problem çözme, proje, bireysel çalışma, tartışma, beyin fırtınası, görüş geliştirme, altı şapkalı düşünme, gösterim, soru-cevap, rol oynama, drama, benzetim, istasyon, deney, eğitsel oyun, kavram ve hikâye haritaları gibi pek çok öğretim yöntem ve tekniğine yer verilmektedir. Bunların yanı sıra dersimizde öğrenen merkezli yaklaşım sergilenir.